Lux Helsingin kumppaniksi?

Helsinki on kaupunki, jossa tehdään vaikuttavia ja mieleen jääviä tekoja. Helsinki on ainutlaatuinen yhdistelmä sykettä ja rauhaa, se tekee tästä kaupungista ainutlaatuisen. Kaupunkia kehitetään yhdessä kumppaneiden kanssa, ja Lux Helsingin kautta yrityksen on helppo kiinnittyä Helsingin markkinointiin. Lux Helsinki on Suomen someystävällisin tapahtuma, joka tuo valonpilkahduksen vuoden pimeimpään aikaan. Se kerää yli puoli miljoonaa hyväntuulista ihmistä nauttimaan valotaiteesta ja ulkoilmasta säässä kuin säässä.

Valofestivaalin yritysyhteistyössä keskitytään pääasiassa valotaideteosten mahdollistamiseen ja tapahtuman kävijäkokemuksen kehittämiseen yhdessä kumppaneiden kanssa.  

Vuoden 2020 kumppanuuksista voi toistaiseksi ottaa yhteyttä tapahtuman vastaavaan tuottajaan Susa Nokelaiseen: susa.nokelainen@eventshelsinki.fi.

 

 

 

 

 

 

 

Kumppanit 2019

Pääpartnerit

 

 

 

 

 

”Uskallan väittää, että Lux Helsinki on Euroopan – ja ellei jopa maailmankin – mittakaavassa taiteellisesti ja teknistuotannollisesti TOP10 –valotaidefestivaali. Lux ei kalpene monenkaan kansainvälisen vertailukohdan rinnalla. Tästä kertoo muun muassa vuosien aikana ulkomaisilta kollegoilta tullut palaute. Kaikkein hienointa on se, että Lux Helsinki on antanut meille mahdollisuuden sekä kehittää valo- ja videotaiteen asemaa Suomessa että antaa alalle takaisinpäin. Olemme saaneet alalta paljon ja Lux on sellainen kanava, jossa voimme tukea alan edistämistä erilaisin keinoin.”

Lue artikkeli: Valotaide on nyt Suomessa ja maailmalla kysytympää kuin koskaan

-Lux Helsingin kuraattori Matti Jykylä Sun Effectsiltä.

 

 

 

“Yhteistyömme Luxin kanssa on meille luonteva keino elävöittää kaupunkikuvaa ja tuoda iloa ihmisten arkeen vuoden pimeimpänä aikana.”

Lue artikkeli: Moonlight-installaatio luo Kansalaistorille maagisen yöllisen tunnelman

– Head of Marketing Pilvi Rissanen, Clear Channel Suomi Oy

Partnerit

”OP Helsinki haluaa tukea paikallisesti elävää kaupunkikulttuuria ja olla mukana mahdollistamassa ainutlaatuisia elämyksiä pääkaupunkiseudulla asuville ja Helsinkiin tuleville matkailijoille. Olemme läsnä siellä missä asiakkaammekin ovat, joten Lux Helsinki ja sen näyttävät valotaideteokset kaupunkiympäristössä on meille erinomainen paikka kohdata rohkealla tavalla kaikenikäiset kaupunkilaiset.”

Lue artikkeli: Räiskyviä värejä ja upeita kuvia – Ultraviolet Galleryssa kävijät pääsevät osaksi valofestivaalia

-Aluejohtaja Saija Veenkivi, OP Helsinki

 

 

 

”Pimeä on meidän kaikkien yhteinen haasteemme täällä pohjoisessa, miksipä emme myös taistelisi sitä vastaan yhdessä? Lux Helsinki tekee Helsingin keskustasta vuoden pimeimpään ja kylmimpään aikaan kuin kaikkien yhteisen takapihan, kun ihmiset kulkevat yhdessä valon reittiä. Eleetön, kaunis ja valoisa yhdessäolo yhdistyy ajatuksemme siitä, millaista naapurien kanssa samassa talossa asuminen parhaimmillaan on.”

Lue artikkeli: SATO iloitsee valohaasteen yhteisöllisyydestä

-Markkinointipäällikkö Sanna Marttinen, SATO

Kumppanit

”Haluamme Granlundilla edistää hyvinvointia rakennetussa ympäristössä, ja valotaidefestivaalin tuominen keskelle Helsinkiä vuoden pimeimpään aikaan on tätä parhaimmillaan. Olemme nyt kolmatta kertaa mukana tukemassa Lux Helsinkiä, joka tuo vuosi vuodelta valotaiteen pääkaupunkiimme yhä kiinnostavimmin tavoin.”

-Toimitusjohtaja Pekka Metsi, Granlund

”Näemme ilomielin kahvimme olevan tarjolla laadukkaasti toteutetuissa kaupunkitapahtumissa. Lux tuo piristystä talven pimeyteen ja meidän kahvimme lämmittää kehoa ja mieltä, mikä voisi olla parempi yhdistelmä?”

-Kahvinpaahtaja ja teekauppias, Lari Salomaa, Johan & Nyström

Lux Helsinki on mahtava valopilkku keskellä Helsingin pimeää talvea. Tiesimme aiempien vuosien perusteella, että tarve ruokatapahtumalle on todellinen, koska monet ravintolat pitävät ovensa suljettuna joulunjälkeisiin pyhiin osuvalla ajanjaksolla.”

-Päätoimittaja Panu Jansson Cityn järjestämästä Lux Helsinki Eat -ruokatapahtumasta

”Helsinki on meille merkityksellinen paikka, sillä koko yhteisömme tarina sitoutuu tähän kaupunkiin ja sen katuihin, joilla omistajamme ja muut kaupunkilaiset ovat kulkeneet jo satoja vuosia. Halusimme Lux Helsingin myötä jakaa kaupunkitilaamme tapahtumassa, joka tuo valoa ja innostusta kaupunkilaisille. Meille Lux merkitseekin osallisuutta helsinkiläisten arjessa ja piristystä pimeän keskelle.”

-Toimitusjohtaja Antti Kerppola, HYY

”Tapahtuman yhteisöllisyys ja taiteen liikkeelle paneva voima ovat asioita, joissa me haluamme olla mukana. Samaa yhteisöllisyyttä näemme ihmisoikeuksien puolustamisessa: kun yksittäiset ihmiset kokoontuvat yhteen ja toimivat meille kaikille kuuluvien oikeuksien puolesta, maailma muuttuu paremmaksi.”

– Amnesty Internationalin Suomen osaston viestintäpäällikkö Saara Manelius

”On mahtavaa, että keskellä pimeintä vuodenaikaa Lux Helsinki valaisee Helsinkiä ja piristää kaupunkilaisia. Estetiikan lisäksi valo on kaupunkilaisille tärkeä turvallisuuselementti ympäri vuoden. Olisi hienoa, jos Lux Helsinki innostaisi kaupungin päättäjiä kehittämään Helsingin valaistusta niin esteettisestä kuin turvallisuusnäkökulmastakin tarkasteltuna.”

– CEO Ville Ketonen, tapahtuman turvallisuusvastaava, Local Crew

“Sanoma Media Finland on mukana Lux Helsingissä, koska tapahtuma on hieno, koko kaupunkia aktivoiva ilmiö. Haluamme olla mukana yhteisiä elämyksiä rakentavissa tapahtumissa.”

– Viestintäpäällikkö Ritva Lassila, Sanoma Media Finland

“Lux Helsinki lukeutuu Suomen suurimpiin yleisötapahtumiin keskittyen kuitenkin ihmisläheisyyteen. Myös Rambollissa suunnittelun lähtökohtana ovat ihmiset ja käyttäjien tarpeet. Valaistuksen rooli on merkittävä kaupunkien turvallisuutta ja viihtyisyyttä parantavana tekijänä. Lisäksi valaistus mahdollistaa monenlaista toimintaa ja toiminnallisuutta, jotka rikastuttavat elämäämme kaupungeissa.”

-Johtava konsultti Reija Pasanen, Ramboll

”Taide ja kulttuuri ovat vahvasti läsnä Hanasaaressa ympäri vuoden, ja nyt yhteistyö Lux Helsingin kanssa tuo tähän oman lisänsä valotaiteen muodossa. Hanasaarelle on luontevaa saada tarjota paikka sekä suomalaiselle että ruotsalaiselle valotaiteelle.”

-Projektipäällikkö (kulttuuri ja taide) Jaana Tamminen, Hanasaaren ruotsalais-suomalainen kulttuurikeskus

 

Tuotantopartneri

”Me haluamme alan johtavana toimijana mahdollistaa Lux Helsingin onnistumisen mahdollisimman laadukkaana ja siten tukea festivaalin jatkumoa pimeimmän ajan merkittävänä valon tuojana suomalaisten tunteisiin. Festivaali on jo toimintavuosiensa aikana luonut Suomeen merkittävästi enemmän valotaidetta osana kaupunkikulttuuria ja tuonut sitä yleiseen keskusteluun.

– Juho Hiidenmaa, Head of Sales, Bright