Lux Helsingin kumppaniksi?

Helsinki on kaupunki, jossa tehdään vaikuttavia ja mieleen jääviä tekoja. Helsinki on ainutlaatuinen yhdistelmä sykettä ja rauhaa, se tekee tästä kaupungista ainutlaatuisen. Lux Helsinki on Suomen someystävällisin tapahtuma, joka tuo valonpilkahduksen vuoden pimeimpään aikaan. Se kerää yli puoli miljoonaa hyväntuulista ihmistä nauttimaan valotaiteesta ja ulkoilmasta säässä kuin säässä.

Valofestivaalin yritysyhteistyössä keskitytään pääasiassa valotaideteosten mahdollistamiseen ja tapahtuman kävijäkokemuksen kehittämiseen yhdessä kumppaneiden kanssa. Tervetuloa mukaan!

Kiinnostuitko? Olethan yhteydessä Petra Majanderiin, petra.majander(a)eventshelsinki.fi

Kumppanit 2020

Pääpartnerit

 

 

 

 

 

Partnerit

 

 

 

 

Kumppanit

Lux Helsinki 2020

”Yhteistyö Lux Helsingin kanssa on meille henkisellä tasolla äärimmäisen tärkeää. Kun katsoo ajassa muutamia vuosia taaksepäin, ei voi vähätellä Luxin merkitystä kotimaiselle valo- ja videotaiteen kentälle. Tässä mittakaavassa vuosittain järjestettävä tapahtuma on luonut valtavan määrän mahdollisuuksia taiteilijoille. Lisäksi Lux on toiminut mainiona esimerkkinä useille pienemmille tapahtumille, joita on syntynyt ympäri Suomea. Se, että saamme olla tässä mukana, on meille jatkuva ylpeyden aihe.”

– Matti Jykylä, hallituksen puheenjohtaja, Sun Effects

”Valon avulla voi rakentaa yhteenkuuluvuutta: yhteisiä elämyksiä ja iloa, joiden luomiseen kaikki voivat osallistua. Pimeä vuodenaika on paljon helpompi kestää yhdessä kuin yksin.”

– Piia Matilainen, yhteisömanageri, SATO

”Taide ja kulttuuri ovat vahvasti läsnä Hanasaaressa ympäri vuoden, ja nyt yhteistyö Lux Helsingin kanssa tuo tähän oman lisänsä tuoden elämyksiä kävijöillemme valotaiteen muodossa.”

– Jaana Tamminen, projektipäällikkö, kulttuuri ja taideHanasaari – ruotsalais-suomalainen kulttuurikeskus

”Valotaide ilahduttaa ja luo tunnelmaa rakennettuun ympäristöön. Korkeasaaren kulttuurihistoriallisesti arvokas puistoympäristö ja pimeys tarjoavat hienot puitteet valotaiteelle ja samalla sosiaaliset puitteet ulkoiluun.”

Susanna Silvonen, markkinointijohtaja, Korkeasaari

”Valotaide ilahduttaa ja lisää kaupunkilaisten hyvinvointia. Kaupunkikulttuurin edistäminen on lähellä sydäntämme, ja valotaide on loistava tapa herättää rakennukset eloon vuoden pimeimpään aikaan.”

– Pekka Metsi, toimitusjohtaja, Granlund

”On loistavaa olla idän satelliittina suuria massoja liikuttavassa tapahtumassa. Haluamme tuoda valotaidetta alueen asukkaiden koettavaksi sekä kutsua uutta yleisöä astumaan sisään Lux Stoaan.”

– Sanna Nuutinen, kulttuurituottajaKulttuurikeskus Stoa

“Yhteistyö Lux Helsingin kanssa tarkoittaa meille panostuksia hauskempaan kaupunkiin. Kaupunkiin, jonka riemut ja valot ovat kaikille nähtävissä, jossa hyvästä tunnelmasta pääsee nauttimaan mahdollisimman moni helsinkiläinen ja Helsingissä vieraileva. Pimeyden keskellä kaikki keinot tuoda ihmisiä yhteen on mitä parhainta panostusta hauskempaan kaupunkiin.”

Antti Kerppola, toimitusjohtaja, Ylva

“Maailma ilman taidetta olisi iloton ja valoton. Taiteella on aina ollut suuri merkitys muutoksen tekijänä ja muistutamme teoksen avulla, että jokainen voi omalta osaltaanvaikuttaa siihen, millainen tulevaisuus on. Parempi maailma on mahdollinen.”

Kimmo Tupala, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Suomen UNICEF

“Lux Helsinki tuo valoa ja iloa pimeään keskitalveen elävöittäen valotaiteella Helsingin katukuvaa kiinnostavalla ja mieleen jäävällä tavalla. HAM Helsingin taidemuseo on iloinen yhteistyöstä Lux Helsingin kanssa, jossa taide tuodaan katukuvaan kaikkien koettavaksi.”

Maija Tanninen-Mattila, johtaja, HAM Helsingin taidemuseo

“Lux on ehdottomasti yksi Helsingin valovoimaisimmista tapahtumista ja on mahtavaa, että reitti palaa taas tänne Torikortteleiden kulmille. Yhteistyöllä rakennetaan elävämpää kaupunkia!”

Peggy Bauer, kauppapaikkajohtaja, Torikorttelit

“Lux Helsinki on upea tapahtuma, joka vuosittain tuo valoa vuoden pimeimpään aikaan. Esitystekniikan ammattilaisina ja pohjoismaiden johtavana alan palveluntarjoajana on etuoikeus olla mukana tarjoamassa sen toteutusta ja olla edesauttamassa suuren yleisön kulttuurielämystä.”

Juho Hiidenmaa, Brand and Marketing Director, Bright

”Kaupunkikulttuuri on Cityn sykkivä sydän ja kaupunkilaisten saattaminen kiinnostavien tapahtumien ja ravintoloiden äärelle missiomme ytimessä. Se, että saamme olla mukana tuomassa yhden aistin lisää kaupunkilaisten Lux Helsinki -kokemukseen on kunniatehtävä.”

Laura Eriksson, markkinointispesialisti, CITY

“On mahtavaa, että keskellä pimeintä vuodenaikaa Lux Helsinki valaisee Helsinkiä ja piristää kaupunkilaisia. Estetiikan lisäksi valo on kaupunkilaisille tärkeä turvallisuuselementti ympäri vuoden. Olisi hienoa, jos Lux Helsinki innostaisi kaupungin päättäjiä kehittämään Helsingin valaistusta niin esteettisestä kuin turvallisuusnäkökulmastakin tarkasteltuna.”

– Ville Ketonen, CEO, tapahtuman turvallisuusvastaava, Local Crew

“Marskin keskiössä on Finnfulness. Se tarkoittaa meille useita asioita ja arvoja, joista aktiivinen ja moderni helsinkiläisyys sekä kiinnostus taiteisiin ja kulttuureihin ovat esimerkkejä. Marski haluaa olla rakentamassa ja tarjoamassa elämyksiä niin matkailijoille kuin kaupunkilaisillekin. Yhteistyö Luxin kanssa ja valotaiteen saaminen Marskiin vahvistavat kiinnostavalla tavalla merkitystämme ja asemaamme tuossa tavoitteessamme.”

Elina Hankkio, tapahtumien ja kumppanuuksien vastaava, Marski by Scandic

”Lux Helsinki tuo valoa ja upeaa taidetta kaupunkiin vuoden pimeimpään aikaan, ja rakastettu tapahtuma on muodostunut monelle tärkeäksi perinteeksi. Me haluamme olla mukana tuomassa makuelämyksiä taide-elämysten lomaan sekä lämmittämässä tammikuun tunnelmallisissa illoissa.”

Susanna Kallio, brändi- ja kategoriajohtaja, Kaslink Aito

Kiitos yhteistyöstä

Helsingin tuomiokirkko
Helsingin kaupunginteatteri
Helsingin yliopisto
Kaslink